Menu

Za TU Hornád - vstup od TJ, ul. Slovenského raja

Aktivity v roku 2020

3. ročník nočného výstupu  na Kráľovu hoľu

V mesiaci august už po tretí krát sme zorganizovali 3 ročník   nočného  výstup na Kráľovu hoľu. 14. augusta 2020  sa 9 našich členov pred polnocou vybralo autami na Šumiac. Odtiaľ vyrazili na Kráľovu hoľu.  Ešte za tmy dorazili na vrchol a v malej úschovni v budove čakali na východ slnka. Počasie vyšlo, trocha viac fúkalo , ale východ slnka sa vydaril.  Tou istou cestou sa už za vidna vracali na Šumiac a pred obedom dorazili domov.

Výstup na Rysy

Každý rok si do plánu práce zahrnieme aspoň dva tatranské štíty. Teraz sme sa  5.9.2020 vydali na Rysy. Autami sme išli na Popradské pleso a odtiaľ 9 členov a ich rodinných príslušníkov  vyrazilo na Rysy.  Počasie nám vyšlo, bola pekná viditeľnosť , len cesta na vrchol bola spomalená veľkým množstvom turistov .Po 4 hodinách sme dorazili na vrchol .  Na spiatočnej ceste sme si  chate  Pod Rysmi porozprávali aj  s chatárom Viktorom Beránkom .

Cyklopotulky po juhovýchode Slovenska

Pre pandémiu boli obmedzené aj tradičné celoslovenské podujatia ako sú výstupy a cyklozrazy, preto si naši cyklisti sami v lete  zorganizovali 7 dňové cyklopotulky  po juhu  Slovenska . 16. augusta 6 našich členov vyrazilo na bicykloch z Košíc do Zádielskej tiesňavy . Odtiaľ sme pokračovali cez Silickú planinu na Gombasek . Navštívili sme Gombaseckú jaskyňu , Rožňavu a Betliar. Ďalší deň sme sa v dáždi presúvali do Jesenského a ďalej pokračovali  na Teplý vrch. Po ceste sme vyskúšali aj termálne kúpalisko na Kurinci. Ďalší deň sme cez Gemer prešli na Muráň, našim cieľom bola Muránska Zdychava.  A posledný deň cez Muránsku planinu a Stratenú šliapali domov. Našliapali a vystúpali  sme veľa kilometrov , videli kus krás nášho Slovenska , takže akcia sa nám vydarila.

Hrebeňovka Malou Fatrou

Každý rok si do plánu akcií zahrnieme aj viacdňovú pešiu turistiku. Tentokrát to bola  hrebeňovka Malou Fatrou .19 členov nášho oddielu vyrazilo v piatok 11.9. 2020  vlakom do Strečna. Cieľom nášho prvého dňa bola Chata pod Suchým, V sobotu ráno sme vyrazili z chaty na hrebeň Malej Fatry, cez viaceré vrcholy , vrátane Veľkého fatranského Kriváňa  a k večeru sme dorazili na  chatu Pod Chlebom. V nedeľu 13.9.2020 sme pokračovali po hrebeni a  cez Šútovské vodopády do Kraľovan . Pre väčšinu členov to bol zaujímavý zážitok, nakoľko niektorí boli na Malej Fatre  prvý krát  a väčšina účastníkov išla tiež prvý krát viac dňovú túru, pri ktorej si každý nosí všetko so sebou . Mali sme krásne počasie, dobrú náladu, takže sa akcia vydarila.

Minibrigáda pri prístrešku

Počas karantény sme nemohli organizovať svoje aktivity. Ale vandali nezaháľali. Prístrešok, ktorý sme postavili minulý rok nám niekto poškodil.  V rámci momentálnej situácie sme museli prístrešok spevniť a bolo potreba ho aj natrieť. Takže po uvoľnení opatrení sa zišlo niekoľko členov nášho oddielu, ktorí boli momentálne doma a  22.5.2020 sme tento prístrešok natreli.  Nechýbala po dlhšom čase družná nálada a opekačka. Dúfame, že prístrešok ako doposiaľ bude slúžiť turistom na oddych a relax. Počas pandémie sme videli, koľko turistov sa pri ňom zastavovalo, čo nás potešilo.

Boli sme v Jeseníkoch

Tento rok nám zima nepriala dobrými snehovými podmienkami na bežky, tak sme vyrazili do Jeseníkoch. V termíne jarných prázdnin bolo našich 18 členov na zimnom zraze . Ubytovaní sme boli priamo v meste Jeseník. Pri príchode sme mali obavy, či si vôbec zabežkujeme. Ale Jeseníky nás nesklamali. Každý deň sme vyrážali spojmi za snehom a oplatilo sa. Strávili sme spolu 5 dní na bežkách v krásnom prostredí a pri dostatku snehu .

Otvorenie turistickej sezóny – Tomášovských 100 JK – 07. 06. 2020

Až začiatkom júna sme mohli otvoriť turistickú sezónu. Uskutočnil sa 2. ročník Tomášovských 100JK. Tak ako v lani, aj tento rok viedla trasa zo Spišských Tomášoviec na Tomášovský výhľad, Letanovský mlyn, Ihrík, Gackova diera, Mokrá jaskyňa a naspäť do Spišských Tomášoviec. Počasie nám prialo, tak sme si stihli na spiatočnej cesta aj niečo opiecť pri našej studničke a prístrešku pod lesom. Akcie sa zúčastnilo cca 25 účastníkov.

Účasť na  44. ročníku  TURISTICKÉHO PRECHODU KROMPAŠSKÝMI VRCHMI

Naši turisti aj cyklisti sa zúčastňujú aj aktivít, ktoré organizujú iné turistické oddiely.  Preto sa 2 členky oddielu  a 9 cyklistov vydalo v sobotu 13. júna na prechod a prejazd Krompašskými vrchmi. Pešiaci sa vydali z Krompách na Krompašský vrch a späť do Krompách. Cyklisti si naplánovali trasu z Krompách do Spišskej Novej Vsi, vyšliapali Plejsy, navštívili Slovinky a cez Poráčsku dolinu, Poráč , Rudňany a Markušovce sa vracali naspäť domov. Cesta bola náročná, veľa nastúpaných  metrov a hlavne veľa vody a blata. Domov sme sa vracali unavení a riadne špinaví.

Výstup na Kozí kameň

A opäť pešia turistika mimo nášho regiónu. Autami sme sa v nedeľu 14. júna  vydali do Lopušnej doliny  za Svitom. Tu bol štart nášho výstupu na Kozí kameň. Trasa nebola dlhá, ale sme dosť šliapali do kopca. Po 2 hodinách sme zdolali Kozí kameň ( 1 255 m.n.m.). Nad očakávanie sme mali dobrý výhľad, i keď Tatry boli v oblakoch a všetci sme podľa predpovedí čakali aj dážď.. Naspäť sme sa vracali okruhom cez Lopušnú dolinu. Pre väčšinu z 20 účastníkov to bol prvovýstup na tento vrch Kozích chrbtov.

Členovia KST Slovenský raj Spišské Tomášovce bilancovali

Členovia turistického oddielu na svojej členskej schôdzi dňa 05. 01. 2020 bilancovali rok 2019. Od poslednej členskej schôdze sa zvýšil počet členov KST z 55 členov na 72 členov k dátumu členskej schôdze.

V roku 2019 sme zrealizovali podujatia, ktoré sme mali v oddielovom pláne, ale aj celý rad iných, ktoré si pripravili alebo sa ich zúčastnili naši členovia.

Podľa kalendáru podujatí na rok 2019 sa naše aktivity začali účasťou na 60. Ročníku zimného prechodu tiesňavami Slovenského raja. Tradičným januárovým podujatím je aj trojkráľová vychádzka k Rainerovej útulni vo Vysokých Tatrách. Tento rok sa jej zúčastnilo 16 členov.

V mesiaci február sme zorganizovali 42. Ročník po stopách kpt. Kvitinského. Nakoľko neboli  dobré snehové podmienky, podujatie bolo realizované pešou turistikou. Zúčastnilo sa ho 44 účastníkov. Počas podujatia sa nevyskytli žiadne nedostatky, či už pri pešej turistike do Klauzov na naspäť, ako aj počas ubytovania na Klauzoch. Poďakovanie patrí všetkým sponzorom, členom turistickej čaty, výboru a sympatizantom KST, i všetkým, ktorí sa pričinili o zdarný priebeh tohto tradičného zimného prechodu .V tomto mesiaci sa tiež 9 našich členov zúčastnilo 52.zimného zrazu KST a stretnutia TOM a 11. Medzinárodného  zimného zrazu v Polici nad Metují.

Jarnú turistiku sme otvorili po prvý krát  oddielovou vychádzkou na Ihrík a tým sme otvorili 100 jarných Km. Vydarenou dvojdňovou jarnou turistickou akciou bola dvojdňová pešia turistika – výstup na Kojšovu hoľu  a pešo  hrebeňom Volovských vrchov na Koptáň, s prenocovaním na chate pod Kloptáňom.   V mesiaci jún sme zorganizovali brigádu pod lesom. Za pomoci obce a šikovných rúk našich členov tu do večera postavili pekný prístrešok pre turistov. Tradične sa naši členovia zúčastňujú aj celoslovenských zrazov  KST a celoslovenského zrazu cyklistov. Krásnu jeseň sme využili organizovaním dvoch viacdňových podujatí. Vydali sme sa 2 dňový výlet na stredné Slovensko  do okolia Banskej Štiavnice s výstupov ma Sitno.  Náročnejším turistom bola určená 3 dňová  hrebeňovka Západnými Tatrami.

Tradične sa tiež v jeseni vydávame na symbolický cintorín na Popradskom plese. Tiež sme uctili pamiatku obetiam Slovenského raja na symbolickom cintoríne na Kláštorisku.

V závere roka tradične organizujeme  Silvestrovskú vychádzku na Tomášovský výhľad a Soviu skalu. Mimo kalendáru akcií sme ešte zorganizovali zimnú vychádzka k Šiklavej skale, zapojili sme sa do čistenia Slov. raja, v lete sme si vyrazili na bicykloch okolo Dunaja. Už po druhýkrát sa naši členovia pokúsili o zdolanie Kráľovej hole v noci s pozorovaním východu slnka. V spolupráci s ochranármi a obecným úradom sme sa zúčastnili na čistení Prielomu Hornádu  .

Okrem týchto akcií, ktoré sa zorganizovali pre všetkých členov si naši členovia organizovali viacero peších túr, cyklovýletov  a túr na bežkách . Ako vidno, naše aktivity sú rôznorodé čo do počtu členov, počtu dní a počtu ušliapaných a ujazdených kilometrov.

Trojkráľová vychádzka k Rainerovej útulni

Tradičným januárovým podujatím nášho turistického oddielu je trojkráľová vychádzka k Rainerovej útulni vo Vysokých Tatrách. Tento rok sa jej zúčastnilo 9 členov. Vyrazili skôr ráno a oplatilo sa im to. K Rainerovej útulni prišli medzi prvými účastníkmi, posedeli si tam aj v útulni, popočúvali goralskú hudbu, užili si pekné počasie a po ceste si nezabudli prezrieť Tatranský ľadový dóm.

Dátum vloženia: 31. 12. 2020 9:16

29 30 1 2 3 4 5

MAS

Mobilná aplikácia

Sledujte informácie z nášho webu v mobilnej aplikácii - V OBRAZE.
Voľne k stiahnutiu:

Sociálne siete

Mikroregión Slovenský raj

logo

V srdci krásnej prírody

Spišské Tomášovce

Stredne veľká obec, Spišské Tomášovce, už stáročia vyprevádza turistov na majestátny Tomášovský výhľad, do hučiacich prúdov prielomu Hornádu, na autokemping Tatran, do známeho turistického centra Čingov, teda do našej pýchy Národného parku Slovenský raj. Toto krásne územie ponúka rôznorodé pešie a cykloturistické trasy, z ktorých výšin môžete pozorovať neďaleké štíty Vysokých Tatier